Throbbing Gristle
Napisane: 10-12-2010, 2:00
“…a mainstrimie nikt o nich nie wie” nastepny klops.
myslisz ,ze lady gaga lub edyta górniak słuchają TG ?myslisz,ze mainstrimowe labele widzą taką muzyke - a po co mają widzieć - niech dalej promują chłam !!! - autor nieznany.
Zalążki grupy sięgają 1968 roku, kiedy Genesis P-Orridge (właść.Neil Andrew Megson) filozof, poeta (w 1968 zaliczył kilka udanych debiutów na łamach brytyjskich periodyków), student administracji społecznej na Uniersytecie Hull, zafascynowany sztuką Bitników założył undergroundowy magazyn "Worm", na łamach którego zajął się szerzeniem wolności słowa oraz procesem wieloletniego "unicestwiania cywilizacji", które przysporzyły Genesisowi kłopotów zarówno z cenzurą, jak i opinią publiczną, towarzyszące Artyście do chwili obecnej.
W 1969 Genesis związuje się w Islington z grupą multi-kineti-medialnych performencerów - Transmedia Explorations żyjących w komunie ściśle przestrzgającej stosowania pewnych przepisów, mających pomagać w łamaniu uwarunkowań społecznych, do czego miało prowadzić przejęcie steru władzy przez wewnętrzną wolę. W tamtym czasie Genesis poznał legendę zaangażowanej awangardy, sztuki homoseksualnej i okultyzmu, Dereka Jarmana – twórcę takich filmów, jak "The Last of England" czy "Jubilee".
W tym samym 1969 roku Genesis wraz Cosey Fanni Tutti (właść.Christine Newby) zakładają w Shrewsbury performerski projekt C.O.U.M. Transmissions, którego godłem staje się ejakulujący penis, a głównym mottem: "Gwarantujemy niezadowolenie!". Działalność C.O.U.M. to ponad 200 występów performance, instalacji, prac video i akcji ulicznych na festiwalach sztuki i w galeriach na całym świecie, niejednokrotnie posuwając się bardzo daleko w przekraczaniu uwarunkowań fizycznych i społecznych, doprowadzając do obrzydzenia nawet kontrowersyjnego performera Chrisa Burdena - słynącego z akcji ukrzyżowania na masce samochodu - który stwierdził, iż występy C.O.U.M. nie mają nic wspólnego, ze sztuką! Ostatni występ zatytułowany "Prostitution", miał miejsce 3 września 1975 roku (?); odbył się w Galerii I.C.A., w Londynie. Był pierwszym przypadkiem w historii kultury undergroundowej, kiedy masowa publiczność doświadczyła siły Punk Rocka i Kultury Industrialnej bezpośrednio. Wydarzenie to przyniosło ogromny rozgłos grupie i wywołało nawet poruszenie na obradach i w kuluarach Parlamentu Brytyjskiego. Po tym występie rozwiązano C.O.U.M. Transmissions jednocześnie powołując do życia czysto muzyczny projekt Throbbing Gristle, którego muzyka zakładała nienawiść do przemysłu industrialnego i tradycyjnej muzyki; to obraz przy którym punk wydaje się być grzeczny i niewinny; sami muzycy określili swoją twórczość jako anty-muzykę, tj.: anty-wokal/rytm/riff/melodia/koncepcja/instrumentarium/twórczość. Zespół do życia powołał własną wytwórnię: Industrial records, dla której nagrywali m.in. Clock DVA i Cabaret Voltaire.
TG 1977, od lewej: Chris Carter, Genesis P- Orridge, Cosey Fanni Tutti, Peter Christopherson.
Trzy pierwsze płyty kwartetu: The First Annual Report (nagrany w 1975 roku, ale wydany w roku 2001), The Second Annual Report i D.o.A. The Third and Final Report , to swoista trylogia utworów w przytłaczających klimatach, nie brak jest tu chaosu i chałasu (chociaż zdarzają się "normalne" utwory"); wokal Orridge'a jest schizofreniczny i jęczący; muzyka wyraźnie inspirowana jest krautrockiem. Co by nie mówić, dla każdego fana pschydodelii te albumy, to prawdziwe dzieła sztuki! Kolejne albumy kwartetu poczynając od 20 Jazz Funk Greats (1979) są już bardziej 'poukładane' i przystępne, co znamionowało, iż zespół już "wyrósł" z performance.
29 maja 1981 roku, Throbbing Grisle wystąpili w Kezar Pavilion (San Francisco, Kalifornia). Koncert ten był zakończeniem działalności grupy i końcem jej misji. Wraz z końcem grupy rozwiązana została Industrial records.
Genesis P-Orridge i Peter Christopherson założyli Psychic TV; Cosey Fanni Tutti i Chris Carter założyli duet Cosey and Chris. W międzyczasie Peter Christopherson wraz ze swym życiowym partnerem, Johnem Balance'm założyli duet Coil.
W 1992 roku Genesis został pomówiony o rytualne morderstwo dziecka, co rzekomo zostało zarejestrowane na jednym z teledysków Psychic TV.
TG 2004, od lewej: Cosey Fanni Tutti, Chris Carter, Peter Christopherson, Genesis P- Orridge.
W 2004 roku nastąpił niespodziewany powrót TG albumem "TG Now" . W 2006 zespół zapowiedział wydanie albumu Part Two, jednak z niewiadomych przyczyn Mute Records opóźniła wydanie płyty o rok.
Pod koniec października 2010 Genesis ogłasza, iż nie ma zamiaru kontynuować uczestnictwa w trasie koncertowej, pozoztali muzycy dokończyli trasę jako X-TG. Sam Genesis wyjaśnił, iż wcale nie opuścił zespołu, tylko zrezygnował z kontynuacji trasy koncertowej.
W nocy z 24 na 25 listopada umiera we śnie Peter "Sleazy" Christopherson.
Oto kilka obrazów video Throbbing Gristle:
Wybrana dyskografia Throbbing Gristle:
1975 - The First Annual Report (wydany w 2001 r.)
1977 - The Second Annual Report
1978 - D.o.A. The Third and Final Report
1979 - 20 Jazz Funk Greats
1980 - Heathen Earth: The live sound of T.G.
1981 - Mission of Dead Souls (live)
1981 - Greatest Hits
1993 - Live volume 1, 2, 3, 4 (1976-1978; 1977-1978; 1978-1979; 1979-1980)
2004 - TG NOW
2004 - Live December 2004: A Souvenir of Camber Sands Industrial
2007 - Part Two - The Endless Not
2007 - Desertshore Installation 12xCD
Wybrana dyskografia Psychic TV:
1982 - Force The Hand Of Chance
1982 - Themes
1983 - Dreams Less Sweet
1984 - A Pagan Day
1985 - Mouth Of The Night
1985 - Themes 2
1986 - Themes 3
1988 - Allegory and Self
1988 - Tekno Acid Beat
1990 - Kondole
1990 - At Stockholm
1991 - Direction Ov Travel
1991 - Ultrahouse The L.A. Connection
1992 - Cold Dark Matter
1993 - Peak Hour
1994 - Electric Newspaper Issue One
1994 - Ultradrug
1995 - Electric Newspaper Issue Two
1995 - Breathe
1995 - Electric Newspaper Issue Three
1996 - Trip Reset
2007 - Hell is Invisible... Heaven is Her/e
Wybrana dyskografia Coil:
1984 - Scatology
1986 - Horse Rotorvator
1987 - Gold Is the Metal with the Broadest Shoulders
1991 - Love's Secret Domain
1994 - The Angelic Conversation
1995 - Worship the Glitch
1998 - Time Machines
2000 - Astral Disaster
2000 - Constant Shallowness Leads to Evil
2003 - Moon's Milk
2004 - Selvaggina, Go Back into the Woods
2005 - …And the Ambulance Died in His Arms
2006 - Black Antlers
myslisz ,ze lady gaga lub edyta górniak słuchają TG ?myslisz,ze mainstrimowe labele widzą taką muzyke - a po co mają widzieć - niech dalej promują chłam !!! - autor nieznany.
Zalążki grupy sięgają 1968 roku, kiedy Genesis P-Orridge (właść.Neil Andrew Megson) filozof, poeta (w 1968 zaliczył kilka udanych debiutów na łamach brytyjskich periodyków), student administracji społecznej na Uniersytecie Hull, zafascynowany sztuką Bitników założył undergroundowy magazyn "Worm", na łamach którego zajął się szerzeniem wolności słowa oraz procesem wieloletniego "unicestwiania cywilizacji", które przysporzyły Genesisowi kłopotów zarówno z cenzurą, jak i opinią publiczną, towarzyszące Artyście do chwili obecnej.
W 1969 Genesis związuje się w Islington z grupą multi-kineti-medialnych performencerów - Transmedia Explorations żyjących w komunie ściśle przestrzgającej stosowania pewnych przepisów, mających pomagać w łamaniu uwarunkowań społecznych, do czego miało prowadzić przejęcie steru władzy przez wewnętrzną wolę. W tamtym czasie Genesis poznał legendę zaangażowanej awangardy, sztuki homoseksualnej i okultyzmu, Dereka Jarmana – twórcę takich filmów, jak "The Last of England" czy "Jubilee".
W tym samym 1969 roku Genesis wraz Cosey Fanni Tutti (właść.Christine Newby) zakładają w Shrewsbury performerski projekt C.O.U.M. Transmissions, którego godłem staje się ejakulujący penis, a głównym mottem: "Gwarantujemy niezadowolenie!". Działalność C.O.U.M. to ponad 200 występów performance, instalacji, prac video i akcji ulicznych na festiwalach sztuki i w galeriach na całym świecie, niejednokrotnie posuwając się bardzo daleko w przekraczaniu uwarunkowań fizycznych i społecznych, doprowadzając do obrzydzenia nawet kontrowersyjnego performera Chrisa Burdena - słynącego z akcji ukrzyżowania na masce samochodu - który stwierdził, iż występy C.O.U.M. nie mają nic wspólnego, ze sztuką! Ostatni występ zatytułowany "Prostitution", miał miejsce 3 września 1975 roku (?); odbył się w Galerii I.C.A., w Londynie. Był pierwszym przypadkiem w historii kultury undergroundowej, kiedy masowa publiczność doświadczyła siły Punk Rocka i Kultury Industrialnej bezpośrednio. Wydarzenie to przyniosło ogromny rozgłos grupie i wywołało nawet poruszenie na obradach i w kuluarach Parlamentu Brytyjskiego. Po tym występie rozwiązano C.O.U.M. Transmissions jednocześnie powołując do życia czysto muzyczny projekt Throbbing Gristle, którego muzyka zakładała nienawiść do przemysłu industrialnego i tradycyjnej muzyki; to obraz przy którym punk wydaje się być grzeczny i niewinny; sami muzycy określili swoją twórczość jako anty-muzykę, tj.: anty-wokal/rytm/riff/melodia/koncepcja/instrumentarium/twórczość. Zespół do życia powołał własną wytwórnię: Industrial records, dla której nagrywali m.in. Clock DVA i Cabaret Voltaire.
TG 1977, od lewej: Chris Carter, Genesis P- Orridge, Cosey Fanni Tutti, Peter Christopherson.
Trzy pierwsze płyty kwartetu: The First Annual Report (nagrany w 1975 roku, ale wydany w roku 2001), The Second Annual Report i D.o.A. The Third and Final Report , to swoista trylogia utworów w przytłaczających klimatach, nie brak jest tu chaosu i chałasu (chociaż zdarzają się "normalne" utwory"); wokal Orridge'a jest schizofreniczny i jęczący; muzyka wyraźnie inspirowana jest krautrockiem. Co by nie mówić, dla każdego fana pschydodelii te albumy, to prawdziwe dzieła sztuki! Kolejne albumy kwartetu poczynając od 20 Jazz Funk Greats (1979) są już bardziej 'poukładane' i przystępne, co znamionowało, iż zespół już "wyrósł" z performance.
29 maja 1981 roku, Throbbing Grisle wystąpili w Kezar Pavilion (San Francisco, Kalifornia). Koncert ten był zakończeniem działalności grupy i końcem jej misji. Wraz z końcem grupy rozwiązana została Industrial records.
Genesis P-Orridge i Peter Christopherson założyli Psychic TV; Cosey Fanni Tutti i Chris Carter założyli duet Cosey and Chris. W międzyczasie Peter Christopherson wraz ze swym życiowym partnerem, Johnem Balance'm założyli duet Coil.
W 1992 roku Genesis został pomówiony o rytualne morderstwo dziecka, co rzekomo zostało zarejestrowane na jednym z teledysków Psychic TV.
TG 2004, od lewej: Cosey Fanni Tutti, Chris Carter, Peter Christopherson, Genesis P- Orridge.
W 2004 roku nastąpił niespodziewany powrót TG albumem "TG Now" . W 2006 zespół zapowiedział wydanie albumu Part Two, jednak z niewiadomych przyczyn Mute Records opóźniła wydanie płyty o rok.
Pod koniec października 2010 Genesis ogłasza, iż nie ma zamiaru kontynuować uczestnictwa w trasie koncertowej, pozoztali muzycy dokończyli trasę jako X-TG. Sam Genesis wyjaśnił, iż wcale nie opuścił zespołu, tylko zrezygnował z kontynuacji trasy koncertowej.
W nocy z 24 na 25 listopada umiera we śnie Peter "Sleazy" Christopherson.
Oto kilka obrazów video Throbbing Gristle:
Wybrana dyskografia Throbbing Gristle:
1975 - The First Annual Report (wydany w 2001 r.)
1977 - The Second Annual Report
1978 - D.o.A. The Third and Final Report
1979 - 20 Jazz Funk Greats
1980 - Heathen Earth: The live sound of T.G.
1981 - Mission of Dead Souls (live)
1981 - Greatest Hits
1993 - Live volume 1, 2, 3, 4 (1976-1978; 1977-1978; 1978-1979; 1979-1980)
2004 - TG NOW
2004 - Live December 2004: A Souvenir of Camber Sands Industrial
2007 - Part Two - The Endless Not
2007 - Desertshore Installation 12xCD
Wybrana dyskografia Psychic TV:
1982 - Force The Hand Of Chance
1982 - Themes
1983 - Dreams Less Sweet
1984 - A Pagan Day
1985 - Mouth Of The Night
1985 - Themes 2
1986 - Themes 3
1988 - Allegory and Self
1988 - Tekno Acid Beat
1990 - Kondole
1990 - At Stockholm
1991 - Direction Ov Travel
1991 - Ultrahouse The L.A. Connection
1992 - Cold Dark Matter
1993 - Peak Hour
1994 - Electric Newspaper Issue One
1994 - Ultradrug
1995 - Electric Newspaper Issue Two
1995 - Breathe
1995 - Electric Newspaper Issue Three
1996 - Trip Reset
2007 - Hell is Invisible... Heaven is Her/e
Wybrana dyskografia Coil:
1984 - Scatology
1986 - Horse Rotorvator
1987 - Gold Is the Metal with the Broadest Shoulders
1991 - Love's Secret Domain
1994 - The Angelic Conversation
1995 - Worship the Glitch
1998 - Time Machines
2000 - Astral Disaster
2000 - Constant Shallowness Leads to Evil
2003 - Moon's Milk
2004 - Selvaggina, Go Back into the Woods
2005 - …And the Ambulance Died in His Arms
2006 - Black Antlers