@Dx2, to prawda. Genesis był w zasadzie najważniejszym dla mnie artystą, mentorem, który wpłynął na moją osobowość. Fizycznie się z Nim zetknąłem w listopadzie 2016 roku, w Sali Gotyckiej podczas Wrocław Industrial Festival; moja Ramona jest od tamtej pory swoistą relikwią Genesisa
Szczególnie bliska jest mi twórczość Throbbing Gristle, bez którego współczesna muzyka, w szczególności industrialna i elektroniczna, zapewne wyglądałaby zupełnie inaczej - ubożej, a samego rocka industrialnego być może nawet i nie byłoby.
Throbbing Gristle, po Depeche Mode, to mój najukochańszy zespół, szczególnie polecam Ci ich płyty - lektura obowiązkowa, powszechnie zresztą dostępna
Poniżej zamieszczam tekst z mojego facebooka, który wydaje się być może rozbudowany, ale to tak naprawdę tylko ułamek niezwykle bogatej biografii Gena:
Wczoraj nad ranem w Nowym Jorku, 14 marca 2020 roku, po długiej i ciężkiej chorobie, w wieku 70 lat zmarł Genesis Breyer P-Orridge (właść. Neil Andrew Megson), brytyjski muzyk, wokalista, autor tekstów, ponadto filozof, poeta i performer; był pionierem rocka industrialnego i kultury industrialnej. Znany przede wszystkim, jak frontman legendarnych zespołów Throbbing Gristle i Psychic TV.
Urodził się w Victoria Park w Manchesterze; był synem aktora teatralnego i jazzowego perkusisty Ronalda Megsona (który był weteranem bitwy o Dunkierkę z 1940 r.), od dzieciństwa chorował na astmę.
W latach 1964-68 uczęszczał do do prywatnej szkoły średniej Solihull School w Warwickshire, gdzie zainteresował się sztuką literacką Aleistera Crowleya, Williama S. Burroughsa, Jacka Kerouaca i Allena Ginsberga, muzyczną awangardą Franka Zappy, The Fugs i The Velvet Underground oraz okultyzmem i Dadaizmem.
W 1967 roku młody Megson założył swój pierwszy zespół muzyczny Worm, z którym, na strychu domu Megsonów, domowymi metodami, nagrał w 1968 roku album Early Worm. Rok później zespół nagrał album Catching the Bird, który nigdy nie został wydany, zaś zespół Worm zakończył działalność.
W tamtym czasie młody Genesis redagował nielegalne anarchistyczne pisma szkolne, po raz pierwszy też zaangażował się w sztukę performance, którą organizował pod przykrywką organizacji szkolnego tańca. Angażował się w działalność lokalnej społeczności chrześcijańskiej, z czasem jednak odrzucił tę religię.
Po ukończeniu Solihull School w 1968 roku podjął studia na University of Hull na kierunku administracji społecznej i filozofii, gdzie redagował anarchistyczne pisma studenckie Worm i Free Form, w których - zanim zostały zamknięte - publikowano m.in. opis, jak zrobić koktajl Mołotowa.
W 1969 Genesis porzucił studia i przeniósł się do Londynu, gdzie dołączył do komuny hippisowskiej Transmedia Explorations, która słynęła z hierarchii i twardego reżimu obowiązującego jej członków, m.in. zabraniano im spania w tym samym miejscu przez kolejne noce, jedzenie gotowano o nieregularnych porach dnia, wszystkie ubrania trzymano we wspólnej szafie, a członkowie każdego dnia musieli nosić coś innego. Genesis pozostawał w komunie krótko, zaledwie cztery miesiące, jednak poznał tam jej przywódcę Geralda Fitzgeralda, który wywarł wpływ na jego późniejszą działalność.
W październiku 1969 Genesis opuścił Londyn, żył, podróżując autostopem, w końcu wrócił do domu rodziców w Shrewsbury, podjął pracę urzędnika w firmie ojca.
Któregoś razu podczas rodzinnej wycieczki samochodem do Walii, Genesis, siedząc z tyłu samochodu, poczuł, że stał się bezcielesny, usłyszał głosy, zobaczył symbol COUM i usłyszał słowa: COUM Transmissions. Kiedy wrócił do domu tego samego wieczoru, zapisał trzy zeszyty artystycznymi przemyśleniami i pomysłami będącymi efektem jego czasu spędzonego w komunie Transmedia Explorations.
W grudniu 1969 roku Genesis wrócił do Hull, gdzie wraz z Johnem Shappero założyli awangardową trupę artystyczno-muzyczną COUM Transmissions. Genesis był autorem loga COUM Transmissions, które przedstawiało wygięty penis formujący się w słowo COUM, z którego końca wychodziła kropla spermy oraz motto: "Your Local Dirty Banned" - "Twój lokalny brudny zakaz” widniejące pod spodem. Gra słów była cechą charakterystyczną dla COUM Transmissions.
Początkowo grupa dawała improwizowane koncerty w pubach w Hull, Muzyka zespołu była anarchistyczna, improwizowana, z wykorzystaniem instrumentów, takich jak złamane skrzypce, rozstrojony fortepian, gitary, bongosy czy bębny tworzone za pomocą ust. W miarę upływu czasu artyści dodawali kolejne elementy teatralne do swoich występów, w jednym przypadku zmuszając publiczność do pełzania przez tunel polietylenowy, żeby dostać się na widownię.
W 1969 roku do zespołu dołączyła 18-letnia aktorka porno Christine Carol Newby, którą ojciec wyrzucił z domu. Dziewczyna najpierw przyjęła pseudonim Cosmosis, potem zmieniła swój image na Cosey Fanni Tutti zaczerpując go od tytułu opery Amadeusza Mozarta z 1790 roku Così Fan Tutte.
Genesis i Cosey zażywali razem LSD, Cosey projektowała dla grupy stroje. W tym czasie COUM Transmissions przeobraziło się z zespołu muzycznego na grupę prezentującą sztukę performance i teatralną. Trio zamieszkało w opuszczonym gruzińskim magazynie na Prince Street w Hull.
5 stycznia 1971 Neil Andrew Megson formalnie zmienił nazwisko na Genesis P- Orridge. Było to połączeniem "Genesis" - jego ksywy z czasów studenckich - z nazwą owsianki P- Orridge, której był smakoszem w tamtym czasie.
COUM Transmissions zaczęli zdobywać popularność, zespołem interesowała się prasa brytyjska i amerykańska. Po wystawieniu sztuki pt. "Bóg ssie owłosione sutki Maryi" do zespołu dołączyli dziennikarz Haydn Robb i matematyk Tim Poston, z kolei po wystawieniu sztuki ulicznej pt. "Absolute Everywhere" członkowie grupy zostali zatrzymani przez policję. Kolejne występy przysparzały grupie problemów z policją i właścicielami lokali w Hull, jednakże cieszyły się popularnością wśród publiczności, a także zespołów muzycznych, w tym Hawkwind czy dziennikarza muzycznego Johna Peela,
W 1973 roku zespół wystąpił w National Rock / Folk Contest w Hull's New Grange Club z prezentacją pt. "This Machine Kills Music" oraz zorganizowali wydarzenia z okazji uroczystości Rady Miasta Hull z okazji wejścia Wielkiej Brytanii do EWG (dzisiejsza Unia Europejska) w 1973 roku.
W tym czasie Genesis zakładał liczne solowe projekty, pisał też książki o tematyce anarchistycznej i kontrkulturowej.
Nękani ciągłymi rewizjami policji Genesis i Cosey w 1973 roku przenieśli się do londyńskiej dzielnicy Hackney, gdzie w jednej z piwnic urządzili studio nadając mu nazwę Death Factory. W tym czasie Genesis osobiście poznał się ze swoimi mentorami Williamem S. Burroughsem i Brionem Gysinem.
W marcu 1974 w Oval House w Kennington w południowym Londynie, po wystawie zatytułowanej Couming of Age, Cosey i Gen poznali młodego artystę-fotografika Petera Christophersona, który dołączył do COUM Transmissions przybierając pseudonim Sleazy.
Szczyt popularności grupy przypadł na pierwszą połowę 1975 roku, kiedy w marcu tegoż roku COUM wykonała sztukę Couming of Youth w Melkweg w Amsterdamie; występ polegał na samookaleczeniu się; Cosey wkładała sobie zapalone świece do pochwy, a Genesis został ukrzyżowany i ubiczowany, po czym Gen i Cosey odbyli stosunek seksualny.
Podczas festiwalu Nuffield w Southampton w lipcu 1975 roku COUM wykonał sztukę Studio of Lust, gdzie Genesis publicznie się masturbował, a wszyscy członkowie rozbierali do się naga i przyjmowali pozy seksualne.
Latem 1975 roku COUM Transmissions dzięki swojemu przyjacielowi Johnowi Laceyowi poznali młodego inżyniera dźwięku pracującego w BBC Chrisa Cartera.
W dniu 36. rocznicy przystąpienia Wielkiej Brytanii do II wojny światowej, 3 września 1975 roku kwartet Carter, Christopherson, Cosey i P- Orridge założyli zespół muzyczny Throbbing Gristle, co w slangu Yorkshire oznaczało ni mniej ni więcej, jak wyprostowany penis.
Throbbing Gristle, jako grupa rockowa była skierowana do szerszej publiczności niż COUM Transmissions; chociaż zespół nigdy nie odniósł sukcesu na listach przebojów, zyskał status kultowego. Przez jakiś czas COUM Transmissions i Throbbing Gristle działały obok siebie.
COUM Transmissions wywoływali jednak coraz to większe kontrowersje; po słynnej wystawie "Prostitution" w listopadzie 1976 roku, grupa została oskarżona o szerzenie pornografii i obrazę królowej. Sprawa wylądowała w brytyjskiej Izbie Gmin, a Genesisa przed więzieniem uratował wyrok w zawieszeniu w zamian za rozwiązanie grupy, które nastąpiło w listopadzie 1976 roku. Artysta zaangażował się od tej pory wyłącznie w twórczość Throbbing Gristle. Na określenie muzyki zespołu jako pierwszy użył terminu "rock industrialny", dzięki czemu na zawsze zyskał miano "Ojca chrzestnego muzyki industrialnej".
Trobbing Gristle debiutował występem w Air Gallery w Londynie w lipcu 1976 roku, zyskując miano pierwszego industrialnego zespołu, chociaż krytyk muzyczny Drew Daniel twierdził, że z powodu swojego eklektyzmu, ich muzyka nie poddaje się jasnej analizie. Zespół próbował odciąć się od industrialnej etykietki, wydając w 1979 roku popowy album 20 Jazz Funk Greats, na którym łączyli różne gatunki muzyki.
Throbbing Gristle zakończył działalność trasą koncertową Mission of Dead Souls zakończoną w maju 1981 r. w Kezar Pavilion w San Francisco w USA.
W 1981 roku, po rozwiązaniu Throbbing Gristle, Genesis wraz z Peterem Christophersonem i Alexem Fergussonem założyli zespół Psychic TV, którego nazwa wynikała z przekonania Genesisa, że podczas gdy telewizja głównego nurtu była narzędziem masowej indoktrynacji i kontroli umysłu, może też być używana jako "ezoterrorystyczna” forma magii do zwalczania kontroli establishmentu.
Psychic TV na swoim pierwszym albumie, Force the Hand of Chance (1982), użył tybetańskiej trąbki wykonanej z ludzkiej kości udowej; instrument ten został wprowadzony dzięki Davidowi Tibetowi (Current 93) zwracając uwagę na muzykę Psychic TV szerokiej publiczności.
Genesis poznał Antona LaVeya, założyciela Kościoła Szatana i ideologa LaVeyan Satanism. LaVeyem pojawia się w teledysku piosenki Psychic TV "Joy”, w której recytuje on Modlitwę Pańską od tyłu.
Pod koniec lat 80 Psychic TV zafascynowali się nurtem Acid House, przyczyniając się do jego popularyzacji w Europie.
W połowie lat 80, w ciągu 18 miesięcy grupa wydała 14 albumów live, uzyskując tym samym wpis do Księgi Rekordów Guinnessa.
Na początku lat 80 Genesis założył okultystyczną sektę Thee Temple of Psychick Youth (Świątynia Młodzieży Psychicznej - TOPY). Genesis jednak nie chciał być postrzegany jako lider okultystycznego zakonu, chociaż wiele osób zaangażowanych w TOPY było sfrustrowanych, że ludzie z zewnątrz postrzegali Genesisa jako lidera grupy. Ostatecznie Genesis opuścił TOPY w 1991 roku, choć nadal identyfikował się ze społecznością fanów grupy.
W 1992 roku chrześcijański kanał Channel 4 opublikował sfałszowane taśmy video, jakoby Genesis miał dopuścić się rytualnych gwałtów na dzieciach podczas czarnych mszy.
Policja dokonała nalotu na dom Genesisa, w tym czasie Genesis przebywał w Tajlandii, gdzie podjął się akcji pomocy głodującym. W obawie przed aresztowaniem i utratą opieki nad córką po powrocie do Wielkiej Brytanii, Genesis przez kilka lat pozostawał poza krajem, osiedlając się w USA. Wieloletnie śledztwo wykazało, że materiał został spreparowany przez chrześcijański Channel 4.
Przebywając w USA Genesis poznał młodą aktorkę teatralną Jacqueline Breyer znaną jako Lady Jaye, z którą się ożenił i rozpoczął tzw. "Pandrogeny Project" polegający na idei odrzucenia płci i wzajemnego upodobnienia się do siebie. W tym celu para, kosztem 200 tyś. $, poddała się licznym zabiegom chirurgicznym, identyfikując się jako pojedyncza pandrogyniczna istota o nazwie "Breyer P-Orridge".
Pod koniec lat 90 obok Psychic TV, Genesis wraz gitarzystą Bryinem Dallem założył formację Thee Majesty łączącą muzykę z poezją Genesisa.
16 maja 2004 roku, koncertem w londyńskiej Astorii, po raz pierwszy od 23 lat reaktywował się, i to w oryginalnym składzie Throbbing Gristle.
9 października 2007 roku zmrała Lady Jaye, Genesis dalej kontynuował projekt Pandrogyne, przeprowadzając dalsze operacje chirurgiczne w celu zmiany ciała i używając terminu "my” w odniesieniu do siebie.
4 listopada 2009 roku Genesis ogłosił, że rezygnuje z występów w Throbbing Gristlei Psychic TV i chce skupić się na pisaniu poezji i sztuce performance.
W 2016 roku Genesis reaktywował Psychic TV, pod którego szyldem wydał album Alienist, promowany ogólnoświatową trasą koncertową, podczas której zespół wystąpił m.in. w Grecji, Izraelu, Gruzji, Polsce, Rosji, na Ukrainie, w Wielkiej Brytanii i USA.
W październiku 2017 roku u Genesisa zdiagnozowano przewlekłą białaczkę szpikową.
Genesis był ojcem dwóch córek, Caresse i Genesse, ze swoją byłą swoją żoną Paulą P-Orridge.